farfarsarv.blogg.se

Bilder från början av 1900-talet till nutid. De flesta tagna av Fotografisten Richard Johansson, men också av hans barn och barnbarn m.fl.

Bror små anteckningar i september 1929...

Publicerad 2015-09-27 17:31:00 i Bror,

Idag har överläkare Ros..n (?) Born (?)  (oläsligt) kommit tillbaks å i morgon kommer rätt Syster hit. Syster Ebba istället för Syster Alice som nog blir nattsyster igen som hon varit förr.
Nej idag fick jag ej nå besök som väntat var.
Ja nu är det 2 september och nu skall Syster Ebba börja idag.
Jag har nu legat i gips i nära tolv veckor och här på Lasarettet i över 27 veckor, på en sådan tid till är jag nog hemma igen.
Idag får jag inge besök som jag vet av åtminstonde.
Ja jag fick besök ändå av Erik Västlund tror jag han heter han skulle komma hit flera gånger sade han.
Idag den 3/9 vet jag än inte om jag får nå besök. Men det tror jag inte, inte nån som jag väntar åtminstonde.
Jo, jag fick besök ändå idag, av Hans och Pappa dom var hit och sålde lump (?) i stan och kansje att pappa kommer hit i nästa vicka med.
Idag tisdag har jag ej haft å besök men det var en som var hit och visa mig ett kort han hade ... (överstrukna ord)...
Ikväll har jag ätit det sista av bärena som jag fick när pappa och Hans var hit i måndags.
Idag hade jag ej nå besök å inte igår.
Idag har vi legat ute på logian. Har ej haft nå besök på nåre dagar nu och inte vet jag av nå heller på ett tag.
Idag har vi en annnan syster som jag ej vet vad hon heter
Idag har jag haft besök av Eriksson från Rogsta och av honom fick jag fyra päron.
Nu är det måndag och igår på söndag hade jag ej nå besök.
Men idag den 9 september hade jag besök av Alfrid i Frisbo och Valter Höglund men för övrigt har det ej varit något. nej, idag går det skralt med besöken för mig.
Jo, jag fick besök idag ändå utav Allrik Törnblom.
Idag den 11 har jag holt på att skriva hem till Hans.
Idag den 12 har vi legat ute på logian och så ska jag röntkas idag. Å så har jag haft besök av Karin Hammerem och Flint Svea.
Den 14 fick jag brev från Hans
Idag har jag haft besök av Flint Karin och en annan som jag inte kände och av dom fick jag blommor.
Idag har jag haft besök av BäcksvedsJenny.
Idag den 18 har jag skrivit brev till mamma men inte har jag haft nå besök
Idag den 19 har jag ej haft nå besök.
Den 20 har jag ej heller haft nå besök men vi har idag legat ute på logian och det var så varmt idag.
 
Idag har man haft besök av pappa o Hans o Moster Tea
Den 21 hade jag besök av Levi Sjöblom
Idag har jag ej haft nå besök
Nu är det den 24 och jag har fått brev av pappa. Samma dag fick jag besök av Jonke Nilsson från Ede i Bergsjö han var till Alfred Nilsson och då kände han mig så han kom hit.
Idag den 25 har jag haft besök av Knut Eriksson från Bäcksvetjärna och av honom fick jag femtie öre  Jag tänker att han kommer hit mer för han har fått plats här i stan på slakteriet
Den 26 hade jag besök av Carin Hameren och dagen efter av August Nilsson och Strand från Bjuråker för övrigt ingen.
Men idag har jag ej haft nå besök och inte har jag väntat nå heller för resten
Idag har jag bytt bort hår kardan mot en fick-kam med Axel Bolin
Det har varit väldigt med besök här idag fast jag har inte haft nå
Imorgon är det auktion i Larsbo
Idag den 28 har jag ej haft nå besök av någon.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag heter Helena Nord (fast jag kallas mest Lena), Mitt flicknamn var Johansson. Min pappa hette Hans och min farfar hette Richard. Det mesta jag visar här i bloggen är ur fotosamlingen efter farfar Richard Johansson från Oxåsen. Han var fotograf, eller "fotografist" som det kallades ibland på den tiden. Jag är väldigt glad att det numera finns ett enkelt sätt att dela med sig av alla fina bilder som finns i vårt farfarsarv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela