farfarsarv.blogg.se

Bilder från början av 1900-talet till nutid. De flesta tagna av Fotografisten Richard Johansson, men också av hans barn och barnbarn m.fl.

Osorterat

Publicerad 2015-05-30 16:44:00 i Allmänt,

Imorgon är det sista maj. Dan därpå; första juni. Då är alltså sommaren här då, egentligen. Men nån vidare sommarkänsla råder dock inte. Tror inte vi haft någon hel dag detta år då man känt riktig värme.
Håhå jaja.... inget kan vi göra åt det.
 
Medan jag väntar på sol och värme, plockar jag in lite bilder från diversemappen där jag har dålig koll på bildernas ursprung
Hörni, var ser vi på denna bild? Jag kan inte lista ut var fotografen står...
En bild från "Olles" på Furuberg. Erik Larsson-Ling med familj Omkring 1910
Utsikt
Em massa ved...
Liten på spark. Vem?
En tant som läser.
Liten flicka på tre hjul.
Vinter och snö
Två tanter.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-05-30 21:31:13

Ser ut som det är taget från Längsterboan mot Älvåsen. Nånstans vid Svangens? Från vä: Jonkes, Skolan (om den fans) annars Sundbackatorpet, gamla Smens som brann ner 80?, Ystistuga, Kristoffers, Thorells, ingen affär finns ännu byggd, Barstuga längst till höger kan anas mellan grenarna :-)

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-05-31 01:55:51

Karin Larsson från Nordanstigs Bygd och Släktband undrar: Vilka jättefina bilder! Får vi "plocka" av dem, till tidningen?

Svar: Jag känner inte till tidningen... är det en medlemstidning?
Helena Nord

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-05-31 11:14:13

Japp, det är släkforskarföreningens medlemstidning!
Se föreningens hemsida:
http://www.gamlakartor.nu/nbs/

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag heter Helena Nord (fast jag kallas mest Lena), Mitt flicknamn var Johansson. Min pappa hette Hans och min farfar hette Richard. Det mesta jag visar här i bloggen är ur fotosamlingen efter farfar Richard Johansson från Oxåsen. Han var fotograf, eller "fotografist" som det kallades ibland på den tiden. Jag är väldigt glad att det numera finns ett enkelt sätt att dela med sig av alla fina bilder som finns i vårt farfarsarv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela