farfarsarv.blogg.se

Bilder från början av 1900-talet till nutid. De flesta tagna av Fotografisten Richard Johansson, men också av hans barn och barnbarn m.fl.

Kära hälsningar från förr

Publicerad 2015-01-20 19:32:00 i "Ljungens",

Det är några speciella bilder från Ljungens som jag gärna vill visa. Tyvärr vet jag inte riktigt vem som fotograferat, men någon/några har lyckligtvis haft kameran med sig när de besökt de gästvänliga syskonen i Ljungens i Haddungsnäs.
Finaste Märta
 
Knut och Tora
 
Erik tar en paus i solen
 
Erik vid köksbordet.
 
 I kåken bodde Dora, och sen Tora
 
 Dora ville alltid spela Kinaschack.
 Välkommen till Ljungens!
 
Åren går. Tora och Märta.
 
 Vem är den lyckliga till häst?  Jo, det är Nina från Finland! Knut håller i tömmarna och Erik tar täten i sin fina fäjsrôck.
 
 På sommaren är det slôtten!
Kjell hjälper alltid till!
Liar måste slipas ibland.
Snö och storväst
Höstvindar och trädfällning
Märta och mopeden. 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-01-21 00:34:03

Härligt att se!

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-01-21 00:34:04

Härligt att se!

Svar: Tack! Så roligt att fler delar min känsla för bilderna!
Helena Nord

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag heter Helena Nord (fast jag kallas mest Lena), Mitt flicknamn var Johansson. Min pappa hette Hans och min farfar hette Richard. Det mesta jag visar här i bloggen är ur fotosamlingen efter farfar Richard Johansson från Oxåsen. Han var fotograf, eller "fotografist" som det kallades ibland på den tiden. Jag är väldigt glad att det numera finns ett enkelt sätt att dela med sig av alla fina bilder som finns i vårt farfarsarv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela