farfarsarv.blogg.se

Bilder från början av 1900-talet till nutid. De flesta tagna av Fotografisten Richard Johansson, men också av hans barn och barnbarn m.fl.

En varm dag

Publicerad 2014-05-22 22:27:00 i Bror, Farmor Frida, Oxåsen, Pappa HANS, Per,

 Idag, 22 maj 2014, har det varit en varm dag. Hela +29 grader visade termometern på, hemma hos mej på Kallbäck.
Varmt var det nog den här dagen också, när bröderna Johansson tar sig ett dopp. Var det är vet jag ju inte riktigt. Mannen till vänster är nog drängen som kanske hette Sven. Han har kavlat upp byxbenen och gått ner och svalkat sig lite. Mannen till höger... kan det vara farfar månntro?
Det här är nog Farmor Frida och Pelle. Samma ställe? Absolut inte samma tidpunkt. Säkert många år senare. Kanske det är ett helt annat ställe...?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag heter Helena Nord (fast jag kallas mest Lena), Mitt flicknamn var Johansson. Min pappa hette Hans och min farfar hette Richard. Det mesta jag visar här i bloggen är ur fotosamlingen efter farfar Richard Johansson från Oxåsen. Han var fotograf, eller "fotografist" som det kallades ibland på den tiden. Jag är väldigt glad att det numera finns ett enkelt sätt att dela med sig av alla fina bilder som finns i vårt farfarsarv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela