farfarsarv.blogg.se

Bilder från början av 1900-talet till nutid. De flesta tagna av Fotografisten Richard Johansson, men också av hans barn och barnbarn m.fl.

Några bilder till..

Publicerad 2021-01-01 15:36:00 i Allmänt,

 
De här bilderna är av lite nyare årgång... och fotografen är troligen Farbror Pelle Johansson Här har Björn blivit stor och hittat en fästmö; Anita Jag minns att jag var med på deras bröllop, kanske var jag runt sex år..
 
Här är den förste sonen;Bosse född och på besök hos Gammelmormor Frida och gammelmorbror Pelle
 
Bosse i vagnen tittar upp på sin farbror "Lillebror"
Eller BROR som han heter
Här sitter de; Bo och Bror, i Mormor/farmor Fridas kök
 
 
BROR eller "LilleBror" - ( i mitt huvud heter min kusin Lillebror, för jag tyckte att man alltid kallade honom så..) Jag är ju 11 år yngre än honom (och de flesta andra kusiner jag har, sladdbarn som jag är...) så egentligen har jag rätt dålig koll på alltihopa...

Kommentarer

Postat av: Bo Lantz

Publicerad 2021-09-08 22:15:32

Bror och jag. Tack för bilderna Lena.


/Ditt kusinbarn Bosse

Postat av: Bo Lantz

Publicerad 2021-09-08 22:16:21

Bror och jag. Tack för bilderna Lena.


/Ditt kusinbarn Bosse

Svar: Men hej Bosse! Mycket sent omsider kommer ett svar .. De här Covid-åren har förändrat mycket. För en rätt nybliven pensionär va det då inte alls bra, när det mesta stannade av. Jag kunde ju ha satt mig vid datorn å sysselsatt mig, men lusten liksom försvann. Sen började den krångla, den gamla datorn - men NU har jag inhandlat en ny och ska nu försöka förstå den och kanske få lite ny lust att fortsätta min blogg å så där, På facebook finns det en sida som heter Edeström , Där finns också lite bildhistoria Va kul att du hörde av dig... men ursäkta det SENA svaret :-) från Lena
Helena Nord

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag heter Helena Nord (fast jag kallas mest Lena), Mitt flicknamn var Johansson. Min pappa hette Hans och min farfar hette Richard. Det mesta jag visar här i bloggen är ur fotosamlingen efter farfar Richard Johansson från Oxåsen. Han var fotograf, eller "fotografist" som det kallades ibland på den tiden. Jag är väldigt glad att det numera finns ett enkelt sätt att dela med sig av alla fina bilder som finns i vårt farfarsarv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela