farfarsarv.blogg.se

Bilder från början av 1900-talet till nutid. De flesta tagna av Fotografisten Richard Johansson, men också av hans barn och barnbarn m.fl.

En båt

Publicerad 2021-01-01 14:48:56 i Allmänt,

Ante  skaffar sig en båt... när kan det va..  kanske 1950 eller nåt sånt. Här ser vi Lillebror, Ante och någon(?) ta sig en kaffepaus i båten
 
Här är den sjösatt ...
..  en liten gosse sitter i solen på båten...
Farmor Frida, en till tant (jag tycker det ser ut som att hon skulle heta Åslund??) och nån mer får sig en färd på vattnet.  En lite gosse har visst somnat i Fridas famn...
Det ser ut som att de styrt färden mot Hassela (?) tycker det skulle kunna vara på Ånäset (??)
Ante styr iallafall...
Farfar Richard är nog imponerad av farkosten...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag heter Helena Nord (fast jag kallas mest Lena), Mitt flicknamn var Johansson. Min pappa hette Hans och min farfar hette Richard. Det mesta jag visar här i bloggen är ur fotosamlingen efter farfar Richard Johansson från Oxåsen. Han var fotograf, eller "fotografist" som det kallades ibland på den tiden. Jag är väldigt glad att det numera finns ett enkelt sätt att dela med sig av alla fina bilder som finns i vårt farfarsarv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela