farfarsarv.blogg.se

Bilder från början av 1900-talet till nutid. De flesta tagna av Fotografisten Richard Johansson, men också av hans barn och barnbarn m.fl.

100 år senare ungefär

Publicerad 2014-02-01 18:58:00 i Sniptorp,

 I maj 2001 gjorde jag ett besök på Snipen, tillsammans med Lage Bergvik (annars hade jag då inte hittat dit heller) Då såg det ut så här... fast riktigt vad vi ser vet jag inte. Eller också har jag glömt.
En husgrund är det i alla fall.
 Lage hade ett par kameror med.
Här har det gått tre år och vi är tillbaka Tillsammans med medlemmar ur Furubergsscirkeln. Jag ser glad ut, och det beror nog på att jag tyckte det var så himla roligt att vara med där! 
Besöket var i maj 2004 och det fanns vitsippor överallt. Här inspekteras gamla rester av bebyggelse.
 
 
 Det här är Snip-Pelles gamla stuga.
 Det gick inte att gå in tror jag... det fanns inget golv där
 Här är en bild på samma stuga från 1960-talet.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag heter Helena Nord (fast jag kallas mest Lena), Mitt flicknamn var Johansson. Min pappa hette Hans och min farfar hette Richard. Det mesta jag visar här i bloggen är ur fotosamlingen efter farfar Richard Johansson från Oxåsen. Han var fotograf, eller "fotografist" som det kallades ibland på den tiden. Jag är väldigt glad att det numera finns ett enkelt sätt att dela med sig av alla fina bilder som finns i vårt farfarsarv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela