farfarsarv.blogg.se

Bilder från början av 1900-talet till nutid. De flesta tagna av Fotografisten Richard Johansson, men också av hans barn och barnbarn m.fl.

Men nu var det längesen!

Publicerad 2014-08-22 18:22:00 i Bilen, Bror, Mary, Pappa HANS, Per,

Jag vet inte varför det händer sig att man plötsligt lägger av med sysselsättningar av olika slag. T.o.m. de som är roliga. 
Men det får inte hända här! Jag har ju så många bilder kvar att visa!
Möjligen kan jag försvara min bloggfrånvaro med att jag sorterat. Både fysiska bilder och digitala bilder. Fast långt ifrån alla.... det får nog bli en fortsättning på sorterandet. 
Men nu skulle jag liksom ha plockat upp nån tråd igen....
Det får bli:
...lite mer om bilen. Här har frugan Frida fått sätta sig bakom ratten med alla barnen i baksätet; Bror, Mary, Hans och lille Per.
Så får Mary vara chaufför, med föräldrarna bak i bilen.
Sen har turen kommit till Bror. Nu är det han som sitter vid ratten, och Farmor Anna och Farfar Janne får också åka med en sväng.
Än pappa Hans då? Fick han sköta kameran kanske?
Det var väl lite kruxigt att köra på de här vägarna skulle jag tro....
Men det bar väl iväg åt Bjuråkershållet ibland. Och då kanske handlarn i Hedvigsfors satt ute på trappan.
Det hände väl att de for till Delsbo en sväng. Alltid var det väl nåt de skulle ha på Rudolphis. Där finns ju det mesta.
Som ende bil i trakterna blev det till att bjuda på skjuts då och då. Vart de här har hamnat vet jag inte. Å inte vilka som åker heller.
Det här kanske inte är samma bil.... Jag vet inte, och inte ser jag vilka människor det är som samlats kring bilen. Men jag har listat ut att det är vid Jättendals kyrka! Eller vad tror ni?
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-05-30 23:27:36

Ja, det är Jättendals kyrka. Den bilden har jag aldrig sett förut, fast att jag hr flera bilder på kyrkan.

Svar: Nej, det är säkert en väl förvarad bild som bara blivit liggande i Farfar Richards samling. Om inte nån av passagerarna haft nån kopia, möjligen
Helena Nord

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag heter Helena Nord (fast jag kallas mest Lena), Mitt flicknamn var Johansson. Min pappa hette Hans och min farfar hette Richard. Det mesta jag visar här i bloggen är ur fotosamlingen efter farfar Richard Johansson från Oxåsen. Han var fotograf, eller "fotografist" som det kallades ibland på den tiden. Jag är väldigt glad att det numera finns ett enkelt sätt att dela med sig av alla fina bilder som finns i vårt farfarsarv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela