farfarsarv.blogg.se

Bilder från början av 1900-talet till nutid. De flesta tagna av Fotografisten Richard Johansson, men också av hans barn och barnbarn m.fl.

Innan jag går vidare...

Publicerad 2014-08-28 19:00:00 i Bror, Mary, Pappa HANS, Per, Vinterbilder,

med nånting annat så måste jag plocka in några barnbilder. Först kommer Storebror BROR
 Sen mellanbror HANS
...och de blev ihopmonterade på en och samma bild:
 
Sen några bilder på Lillasyster MARY. Just den här första bilden, har jag nyligen hittat i gömmorna från Ljungens. Men jag tror bestämt att det är Anna MARY:
 
 
 
Lillebror Per får också vara med på en solobild. Annars är det inte så många bilder på endast honom, som liten . Men här är en sån iallafall.
 
Sen tar vi några syskonbilder:
Här är Bror och Hans uppflugna på några grindstolpar nånstans, med pappa Richard mellan sig. Var det är vet jag inte riktigt, men i trakten av Oxåsen är det väl...?
Ja, här är Bror och Hans ståendes på en gunga nånstans, ungefär 1918, tillsammans med sina kusiner från Gränsfors.
Bror, Hans och Mary. Lille Per kanske sov middag just då....
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag heter Helena Nord (fast jag kallas mest Lena), Mitt flicknamn var Johansson. Min pappa hette Hans och min farfar hette Richard. Det mesta jag visar här i bloggen är ur fotosamlingen efter farfar Richard Johansson från Oxåsen. Han var fotograf, eller "fotografist" som det kallades ibland på den tiden. Jag är väldigt glad att det numera finns ett enkelt sätt att dela med sig av alla fina bilder som finns i vårt farfarsarv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela