farfarsarv.blogg.se

Bilder från början av 1900-talet till nutid. De flesta tagna av Fotografisten Richard Johansson, men också av hans barn och barnbarn m.fl.

Tappat tråden litegrann...

Publicerad 2014-04-30 14:07:00 i Diverse, Farfar Richard Johansson, Farmor Frida,

Idag känns det som att jag inte får till nåt sammanhang. Tror att jag måste sortera lite bilder innan jag kommer in på spåret igen. Men man kan ju alltid ta nåt ur högen bara! Och då blir det en bild på Richard i sin båt. Han ska kanske ut och lägga i sin mjärde.
Och sen ska den väl vittjas - dagen efter kanske? Eller man kanske kan vänta några dar?
Jag följde ibland med pappa Hans och gjorde det när jag växte upp. "Ska´ru följ mä och "vescha mar´n"?", brukade han fråga...
 
Sen tar jag en baksida, där Richard suttit och kladdat nånstans nångång..
 
och på det blir det en glasplåtsbild från tidigt 1900, som jag inte kan berätta något om så där i all hast.
 Men skytteföreningar har funnits runt Furuberg/Hedvigsfors/Bjuråker så det är väl troligt att det är en sån.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag heter Helena Nord (fast jag kallas mest Lena), Mitt flicknamn var Johansson. Min pappa hette Hans och min farfar hette Richard. Det mesta jag visar här i bloggen är ur fotosamlingen efter farfar Richard Johansson från Oxåsen. Han var fotograf, eller "fotografist" som det kallades ibland på den tiden. Jag är väldigt glad att det numera finns ett enkelt sätt att dela med sig av alla fina bilder som finns i vårt farfarsarv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela